Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Wyszukiwarka

Kategorie w sklepie

Gry Książki Podręczniki
Gimnazjum Liceum
Biologia Chemia Fizyka Geografia Język angielski Język niemiecki Język Polski Matematyka
Matura Szkoła podstawowa

Alkoholowe Dzieje Polski

Jak pili dawniej wyroby alkoholowe nasi przodkowie ? Niezależnie od pozycji społecznej niejednokrotnie pili aż do utraty przytomności . Pili władcy , rycerstwo , szlachta i chłopi . Mamy tradycje w biesiadowaniu

Informacje o produkcie

Chemia LO kl.1-3 zbiór zadań / zakres rozszerzony / Wydanie 2012

ISBN:978-83-7594-106-7
EAN:9788375941067
Autor:Krzysztof M. Pazdro, Anna Rola-Noworyta
Wydawca:PAZDRO
Kategoria:CHEMIA
Oprawa:Miękka
ocena: 0/5
zobacz opinie
cena: 31,00 zł
Produkt chwilowo niedostępny

Oddajemy do rąk Nauczycieli i uczniów kolejną edycję powszechnie znanego i cenionego od 40 lat „Zbioru zadań z chemii” Krzysztofa M. Pazdry. Zbiór był wielokrotnie wznawiany przez czterech kolejnych wydawców pod kilkakrotnie modyfikowanym tytułem określającym adresata. Obecne, nowe wydanie zbioru zadań, zmienione i rozszerzone, obejmuje wszystkie wymagania programowe kształcenia w zakresie rozszerzonym. Współautorka zbioru, Anna Rola-Noworyta, zadbała o jego aktualizację merytoryczną i terminologiczną oraz uzupełniła odpowiedzi do zadań tak, że zawiera je każde zadanie, zgodnie z informacją na okładce. Zbiór kończy się skorowidzem rzeczowym polsko-angielskim. Redaktor Informacje dla Nauczyciela Różnice w stosunku do wydań z lat 2003–2010 polegają na dodaniu nowych podrozdziałów (9.10. Iloczyn rozpuszczalności. Rozpuszczalność molowa i 9.11. Teoria Brønsteda). Ponadto zwiększyliśmy liczbę zadań z chemii organicznej, zmieniliśmy strukturę rozdziału 18. i dodaliśmy związane z tym aneksy (18. Sposoby rysowania wzorów związków organicznych i 19. Rodzaje izomerii). Usunęliśmy zadania na poziomie gimnazjalnym, ale zachowaliśmy zadania trudne, oznaczone dwoma gwiazdkami. W początkowej części zbioru przedstawiliśmy najważniejsze informacje o aktualnych zaleceniach Polskiego Towarzystwa Chemicznego w dziedzinie nomenklatury związków nieorganicznych, powszechnie lekceważonych w podręcznikach szkolnych, wydawanych od 1998 r. (patrz K.M. Pazdro, Chemia w Szkole, 6/2012). W odpowiedziach do zadań związanych z nomenklaturą używaliśmy też nazw zdezaktualizowanych, poprzedzając je określeniem „dawniej” (patrz odpowiedzi do zadań 7.34 i 12.85), aby umożliwić uczniom zdanie matury w oparciu o arkusze maturalne zawierające zadania z anachronizmami. Wprowadziliśmy powszechnie przyjęty w podręcznikach akademickich, polskich i obcojęzycznych, system zapisywania wzorów elektronowych Lewisa. Jeżeli zadania zawierają kilka wersji oznaczonych literami a, b, c itd., to każdą z nich należy traktować jak oddzielne zadanie. Natomiast pytania w obrębie jednego zadania oznaczone cyframi 1, 2, 3 itd. stanowią części składowe tegoż zadania. W większości nowo wydanych podręczników do rozszerzonego zakresu nauczania chemii w liceach można trafić na przestarzałe ujęcia merytoryczne, terminologiczne i dydaktyczne. Autorzy zbioru polecają podręcznik (w postaci trzech modułów) wydany przez Oficynę Edukacyjną * Krzysztof Pazdro: 1. K.M. Pazdro, Fundamenty, Warszawa 2012 2. W. Danikiewicz, Związki organiczne, Warszawa 2013 3. K.M. Pazdro, Pierwiastki i związki nieorganiczne, Warszawa 2012 Moduły 2. i 3. są na tyle niezależne, że mogą być wykorzystywane w kolejności uznanej przez Nauczyciela za odpowiednią, i dlatego ten zestaw nie został oznaczony tradycyjnie jako części z kolejnymi numerami. Wydawca dołożył wszelkich starań, aby polecany zestaw podręczników był na najwyższym poziomie. Informacje dla Ucznia Do zbioru są dołączone 4 barwne wkładki. Nie kupuj używanego egzemplarza bez kompletu wkładek, bo bez nich nie rozwiążesz wielu zadań. W końcowej części zbioru zamieściliśmy aneksy i tabele. Warto się z nimi zapoznać (ponieważ zawierają ważne informacje) i – w miarę potrzeby – z nich korzystać. Zadania zawarte w zbiorze obejmują wszystkie obowiązujące treści nauczania chemii, przewidziane programowo w zakresie rozszerzonym dla uczniów liceów i techników. Większość rozdziałów i podrozdziałów poprzedziliśmy przykładami z analizą problemu, rozwiązaniem (często różnymi sposobami) oraz uwagami o wykonywaniu podobnych obliczeń. Analiza problemu stanowi komentarz do podstawowych pojęć i praw chemicznych, wskazujący zasady ich wykorzystywania w zadaniach rachunkowych. Stopień trudności zadań oznaczyliśmy umownymi znakami (gwiazdkami). Brak gwiazdki oznacza zadanie łatwe, przeznaczone dla wszystkich uczniów. Jedna gwiazdka (*) sygnalizuje zadanie trudniejsze, lecz nieprzekraczające możliwości ucznia, który rozwiązywał już zadania proste tego typu. Dwie gwiazdki () oznaczają zadanie trudne, przeznaczone dla uczniów ambitnych, zamierzających zdawać maturę międzynarodową, przygotowujących się do olimpiad krajowych lub międzynarodowych, niekoniecznie chemicznych. Uczeń ambitny to taki, który najpierw sam rozwiązuje zadanie, a następnie konfrontuje swój wynik z odpowiedzią podaną na końcu zbioru. W przypadku rozbieżności szuka błędu w swoim rozwiązaniu. W ostateczności może skorzystać z rozwiązań zadań trudnych
Tabela cech produktu
Wymiary 165 x 235
Ilość stron 448

Twoje imię
Komentarz
Ocena
Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twój koszyk

ilość towarów:
0
wartość zakupów:
0,00 zł
do kasy

Newsletter